Nissan 100 NX 1.6 ?toekomstige klassieker/ targa/ 1ste eigenaar!

Prijs
€ 2.899,-
Financieren
Autorapport
Merk
Nissan
Model
100 NX
Uitvoering
1.6 ?toekomstige klassieker/ targa/ 1ste eigenaar!
Kenteken
NTFF37
Carrosserie
Cabriolet
145990 km
Apk
Ja, tot 03-06-2020
Bouwjaar
1996
Bouwjaar
03-1996
Kleur
Blauw
3
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

In 1991 kwam de vernieuwde Sunny op de markt. Het model was leverbaar met in verschillende carrosserievorme en motoropties. De goedogende coupé kreeg de typenaam 100 NX. De Nissan 100 NX (B13) deelde veel technische componenten met de Nissan Sunny (N14), maar de 100 NX werd gebouwd op de bodemplaat van de Nissan Sentra. Het model werd gebouwd tot 1997.


De Nissan 100NX werd als een volledige coupé en als een T-bar coupé gebouwd. In Nederland was de 100 NX alleen leverbaar als T-bar. Van de coupé zijn officieel voor homologatiedoeleinden slechts drie exemplaren geïmporteerd naar ons land. De Nissan 100 NX was leverbaar met een 1.6 en een 2.0 GTI motor. De 1.6 motor was voorzien van een elektronisch geregelde carburateur, die in 1993 plaats werd vervangen door een injectiesysteem. In Nederland werd de 2.0 GTI met een bodykit geleverd terwijl in veel landen deze bodykit als optie of als speciale versie op alle 100 NX uitvoeringen geleverd kon worden. Ook was er een speciale Sail-editie op de markt gebracht, welke was voorzien van een blauw interieur. De 100 NX verkocht redelijk met 7500 exemplaren in 6 jaar, waarvan 3200 in het eerste jaar.

Met de T-bar kon met de 100 NX open gereden worden. De T-bar is een afgeleide van het Targa-dak en is naast de Nissan 300ZX vooral te vinden bij Amerikaanse sportwagens zoals de Chevrolet Corvette en de Pontiac Trans Am. Het kenmerkende verschil met een targadak is dat, door een verbindingsbalk tussen voorruit en achterddeel van het dak, een T-bar twee uitneembare dakpanelen heeft in plaats van een dakpaneel uit 1 stuk. De dakpanelen konden in hoezen worden opgeborgen in de kofferruimte. Bij een hogere snelheid werd het windgeruis en turbulentie hinderlijk. De prestaties van het model waren redelijk. De 1.6 versie accelereerde van 0 naar 100 km/u in 11 seconden en haalde een topsnelheid van 180 km/u. De 2.0 GTI accelereert van 0-100 km/u in 8.2 seconden en haalde een topsnelheid van 210 km/u.

  • Centrale deurvergrendeling
  • Stuurbekrachtiging
Motor
Brandstof
Benzine
Vermogen
75 Kw / 103 Pk
Acceleratie
0.0 sec. 100 km/h
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1597cc)
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Blauw
3
Gewicht
1050 kg
Wegenbelasting
€ 95,00 - € 106,00 / € 380,00 - € 424,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4135 x 1680 x 1315
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 175/65R14
Bandenmaat
Achter 175/65R14
Wielbasis
2430 mm
Spoorbreedte
Voor 1435 Achter 1410 mm
Aanhanger
Ongeremd 450 kg geremd 1200 kg
Interieur
4