Honda Civic 1.3 Hybrid automaat/ stoelverwarming/ cruise/ zuinig?

Prijs
€ 5.499,-
Autorapport
Deze auto laten keuren?
Merk
Honda
Model
Civic
Uitvoering
1.3 Hybrid automaat/ stoelverwarming/ cruise/ zuinig?
Kenteken
93HLT2
Carrosserie
Sedan
148500 km
Apk
Ja, tot 17-03-2020
Bouwjaar
2009
Bouwjaar
01-2009
Kleur
Grijs
Bekleding
Alcantara
4
Brandstof
Hybride
Transmissie
Automaat 5 versnellingen

Opmerkingen

Ja, de Honda Civic beschikt over een automatische versnellingsbak, en wel een continu variabele. Schakelen doet deze Japanner dus niet en dat vraagt soms wat gewenning. Met een gedoseerde voet heb je echter in een mum van tijd de boel onder controle en kun je met pakweg 2000 toeren probleemloos uit de voeten in de bebouwde kom. Niet alleen de 95 pk sterke 1.3-liter benzinemotor zorgt voor de vooruitgang, ook helpt er een elektromotor mee – het is immers een hybride. Deze elektromotor levert 20 pk en verleent in veel gevallen assistentie. Daar merk je overigens vrij weinig van. Slechts op het instrumentarium kunnen we aan de digitale Assist-meter zien dat er samenspel is. Dit is vooral te zien bij het accelereren, wat de Civic overigens prima afgaat. Traag is de Civic zeker niet.

Eenmaal op de snelweg met de cruise control op het landelijk maximum kan de benzinemotor het werk alleen af en draait deze rustig zijn ronde. Volledig elektrisch rijden kan trouwens ook, hetzij beperkt. Tussen een snelheid van 15 tot 50 kilometer per uur is het mogelijk om zelfstandig op de elektromotor te rijden. Daarvoor moet je de gasvoet – eenmaal op snelheid - heel subtiel en beetje bij beetje liften. Op een gegeven moment zakt het brandstofverbruik van de boordcomputer naar 0, voel je een licht schokje en schiet de Assist-meter omhoog. In de praktijk zul je deze situatie maar weinig benutten, want de benzinemotor schuift vaak snel weer aan.

Wanneer er geremd moet worden zorgt de Civic Hybrid ervoor dat er geen remenergie verloren gaat. Deze energie wordt geregenereerd en dus teruggeleid naar de accu’s. Ook dat is te zien op het instrumentarium. Merkbaar is wel dat de Hybrid dat maar al te graag doet. Wie slechts lichtjes wilt vertragen – in files bijvoorbeeld - remt vaak toch net iets harder af dan je zou willen. Even wennen. En wanneer je (bijna) helemaal stilstaat schakelt de motor zich ongemerkt uit, om weer razendsnel aan te slaan zodra je de rem los laat.

De Civic Hybrid belooft bijna 1 op 22 te rijden.

  • APK bij aflevering
Motor
Brandstof
Hybride
Tankinhoud
50 liter
Vermogen
70 Kw / 96 Pk
Topsnelheid
185 km/h
Acceleratie
12.1 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 4.6 l/100km
In de stad 5.2 l/100km
Op de snelweg 4.3 l/100km
109 g/km
Energie label
 A
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1339cc)
Koppel
123 Nm
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Grijs
4
Gewicht
1268 kg
Wegenbelasting
€ 159,00 - € 179,00 / € 636,00 - € 716,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4545 x 1750 x 1430
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 195/65R15
Bandenmaat
Achter 195/65R15
Wielbasis
2640 mm
Spoorbreedte
Voor 1505 Achter 1545 mm
Interieur
5